Dziś większość ciężarówek z silnikiem Diesla jest wyposażona w układy neutralizacji z roztworem mocznika, prym wiodą Mercedes Benz, Peugeot, Citroen. Samochody ciężarowe wyposażone są w specjalny zbiornik ze stali nierdzewnej z niebieskim korkiem na AdBlue o pojemności 20-30 litrów, który zwykle wystarcza do pełnego zatankowania oleju napędowego. Lekkie pojazdy z silnikiem Diesla mają również zbiornik odczynnika, ale o mniejszej pojemności.
Sam AdBlue to bezbarwny płyn stosowany w układzie wydechowym (SCR) samochodu w celu zmniejszenia szkodliwych emisji z silnika wysokoprężnego. Technologia SCR pozwala oczyścić spaliny z trujących substancji – mowa tu o tlenkach azotu. Technologia ta polega na tym, że obok zbiornika oleju napędowego zastosowano oddzielny zbiornik, który wtryskuje pewną dawkę AdBlue do układu wydechowego w celu zmniejszenia szkodliwych gazów.
Na stacjach benzynowych do przechowywania odczynnika służą specjalne zbiorniki do AdBlue. Kontener do AdBlue ma najczęściej specjalną dwupłaszczową budowę i pojemność od 3000 do 6000 litrów.
AdBlue, niezbędnego składnika technologii SCR przechowuje się w specjalnych zbiornikach, które produkuje firma Storage Partners – https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2