Na początku XXI wieku inżynierowie wspólnie z naukowcami opracowali System Selektywnej Redukcji Katalitycznej. Początkowo technologia SCR znalazła zastosowanie w samochodach ciężarowych z silnikiem Diesla. Bardzo szybko zaczęto stosować ją także w samochodach osobowych z tym samym rodzajem silnika.
Technologia SCR zmniejsza ilość tlenków azotu znajdujących się w spalinach emitowanych przez pojazdy mechaniczne z silnikiem wysokoprężnym. Tlenki azotu są bardzo szkodliwe dla środowiska naturalnego. W samochodach z technologią SCR znajduje się więc nie tylko zbiornik na paliwo, ale również zbiornik na AdBlue. Rozpad tlenków azotu odbywa się bowiem w obecności tej substancji. Jest ona bezpieczna, ale mocno korozyjna. Nie może też dojść do jej zanieczyszczenia. Zanieczyszczony AdBlue może uszkodzić katalizator. Dlatego też zbiorniki do AdBlue produkuje się o dwupłaszczowej konstrukcji z polietylenu lub stali nierdzewnej.
We firmie Storage Partners można zamówić specjalne zbiorniki do AdBlue o różnych pojemnościach oraz mieszalniki do produkcji tego środka – https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2