Dostępne obecnie na rynku samochody muszą mieć przygotowane jednostki napędowe, które będą się charakteryzować mniejszą emisją spalin. Wejście w życie norm Euro VI doprowadziło do sytuacji, w której większość jednostek napędowych ma problem z tym, by te normy spełniać. Dlatego w autach zaczęły pojawiać się nowoczesne systemy do oprowadzania spalin jak sprzęt DEF czy system SCR.
W ramach tego systemu wykorzystuje się zbiorniki do AdBlue, które umieszczone w samochodach przechowują ten płyn. Pompa sprzętu SCR odpowiada za doprowadzenie do katalizatora roztworu mocznika, który rozpada się na amoniak i dwutlenek. Amoniak łączy się ze szkodliwymi tlenkami azotu, dzięki czemu powstaje czysty azot i para wodna. To przyczynia się do zmniejszenia poziomu zanieczyszczeń wydzielanych przez samochód. Posiadacz takiego systemu musi jednak liczyć się z tym, że trzeba pamiętać o uzupełnianiu tego płynu. Gdy płyn się skończy, nie będzie można uruchomić silnika. Zazwyczaj o kończącym się płynie będzie odpowiednio wcześnie informował komputer pokładowy.
Zapotrzebowanie na płyn AdBlue jest obecnie bardzo wysokie. Dlatego firmy transportowe i stacje paliw które jeszcze nie posiadają własnych kontenerów i dystrybutorów do AdBlue mogą je zamówić we firmie Storage Partners.