Wszystkie nowe ciężarówki z silnikiem Diesla sprzedawane od 2006 roku są wyposażone w system selektywnej redukcji katalitycznej. Kilka lat później to właśnie technologia SCR zaczęła pojawiać się również w samochodach osobowych z silnikami wysokoprężnymi. Celem stosowania technologi SCR jest zmniejszenie ilości tlenku azotu uwalnianego do atmosfery. Szczególnie duże ilości zawierają spaliny emitowane przez pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Do redukcji tlenków azotu niezbędne jest zastosowanie AdBlue, czyli wodnego roztworu mocznika.
Jest substancją całkowicie nieszkodliwą dla ludzi i zwierząt, ale silnie korodującą. Ponadto nie może być zanieczyszczony, ponieważ może to spowodować uszkodzenie katalizatora. AdBlue jest transportowany i dystrybuowany na stacjach paliw przy użyciu specjalnych zbiorników i kontenerów. Zarówno pojemnik na AdBlue, jak i pojemnik na AdBlue mają konstrukcję dwuścienną. Wykonane są ze stali nierdzewnej lub polietylenu. AdBlue jest istotną częścią systemu SCR, a firma takie jak Storage Partners produkują zbiorniki i mieszalniki do magazynowania masowej produkcji AdBlue.
Dowiedz się więcej o samym AdBlue i prawie z nim związanym – https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2