W spalinach emitowanych przez pojazdy z silnikami wysokoprężnymi jest bardzo duża ilość niezwykle szkodliwych dla środowiska tlenków azotu. Aby ilość tę zmniejszyć opracowano technologię SCR. Wiąże się ona z koniecznością stosowania w pojazdach z silnikami Diesla preparatu o nazwie AdBlue.
AdBlue jest wodnym roztworem mocznika. Muszą go stosować zarówno kierowcy samochodów ciężarowych, jak i osobowych oraz wszystkich innych pojazdów, w których jednostką napędową jest silnik wysokoprężny. AdBlue nie jest substancją niebezpieczną zarówno dla użytkowników, jak i dla środowiska. Jest jednak roztworem bardzo korozyjnym, nie może być przechowywany i transportowy w zbiornikach, które są wrażliwe na korozję. Surowcem, z którego produkowane są zbiorniki do AdBlue jest najczęściej polietylen. Producent zbiorników AdBlue z polietylenu ma w ofercie zbiorniki, w których zmieści się 3000, 4000 lub 6000 litrów. Do transportowania AdBlue do stacji paliw służą specjalne cysterny.
W Polsce produkcją wysokiej jakości kontenerów do AdBlue specjalizuje się firma Storage Partners – https://storage-partners.com/